Telefoonnummer: 06-53538078
Cranio-Sacraal therapie

Rathera Additief Diagnose en Therapie Systeem (RADTS)

Bestaat uit elektro-acupunctuur diagnose (volgens de methode Vega) en Bioresonantie therapie door het Rathera apparaat.

Elektro-acupunctuur is een veilige en pijnloze methode om klachten te verhelpen en klachten te voorkomen. De behandeling is gebaseerd op kennis van de homeopathie en reguliere geneeswijze en is geschikt voor iedereen vanaf de geboorte. Behandeling is zinvol als het lichaam zelf niet meer in staat is de klachten te verhelpen. Met behulp van het meten, stelt de therapeute vast welke verstoringen er in het lichaam aanwezig zijn en wordt de oorzaak van deze verstoringen aangepakt en niet de symptomen. Het uiteindelijke doel is herstel van de balans in lichaam en geest. Deze behandeling is in principe geschikt voor alle klachten. Veel voorkomende klachten zijn; chronische vermoeidheid, spier- en gewrichtsklachten, allergieën, hoofdpijn, darmstoringen, huidklachten, hormoonstoringen en emotionele storingen zoals angsten en depressies.

Gezond worden en blijven.

Behandeling met elektro-acupunctuur kan de volgende doelen hebben:

Klachten verhelpen en weer gezond worden:

Met behulp van het meten worden oorzaken van klachten opgespoord en vervolgens behandeld. De klachten worden vaak veroorzaakt door bacteriën, virussen, schimmels en parasieten. Ook schadelijke stoffen zoals insecticiden, kleur- en verf stoffen, medicijnresten en amalgaan (vulling) kunnen klachten tot gevolg hebben. Vaak ligt de oorzaak in het verre verleden en zijn patiënten afhankelijk van medicijnen die vaak slechts de symptomen bestrijden en niet de oorzaak aanpakken.  Elektro-acupunctuur kan het evenwicht herstellen zodat de klachten verdwijnen en medicijnen minder of niet meer nodig zijn.

1. Gunstig beïnvloeden van chronische ziekten: Chronische ziekten zoals suikerziekte en reuma zijn over het algemeen niet te genezen met elektro-acupunctuur. De behandeling kan echter wel een gunstige invloed hebben en de ziekte beter onder controle houden. Hierdoor voelen patiënten zich aanzienlijk fitter en prettiger.
  2. Behoud van gezondheid:  Mensen die zich gezond voelen, willen dit graag zo houden. Door preventief eens per jaar een meting te doen, kunnen verstoringen vroeg opgespoord en verholpen worden.

Diagnose: op zoek naar verstoringen.

De therapeute zal in het eerste gesprek de voornaamste klachten inventariseren en vragen stellen over het gebruik van medicijnen en andere middelen. Vervolgens worden met behulp van testbuisjes, de belangrijkste functies van het    lichaam gemeten en de mogelijk schadelijke invloeden. Ook wordt de toestand van de hormonen gemeten, het energieniveau en het afweersysteem en of er een tekort is aan vitaminen of mineralen.

Om de meting te kunnen uitvoeren maakt de therapeute een meetkring tussen patiënt en het apparaat, d.m.v. een hand elektrode en de meet-stift op de voet. Door de reacties op de testbuisjes, komen verstoringen aan het licht. Tijdens het eerste bezoek wordt een complete diagnose gesteld en de behandeling ingezet. Bij de vervolg behandelingen wordt het herstel gemeten en verdere behandeling vastgesteld. De middelen die gegeven worden zijn homeopathische druppels, vitaminen en mineralen. Door het middel dat tot herstel moet leiden in de meetkring te plaatsen, test de therapeute van te voren uit of het effect heeft, zo zijn alle middelen op de persoon afgestemd. De behandeling wordt afgesloten met Rathera therapie, dit is op basis van trillingsfrequenties, die het lichaam in balans brengen.

De behandelfrequentie is ongeveer om de 3 á 6  weken, omdat het lichaam tijd nodig heeft om te herstellen. Het hangt van de aard van de klacht af  hoe lang een behandeling duurt. Het kan zijn dat we een jaar bezig zijn voor het lichaam hersteld is.